- Kliendil on õigus saada koheldud väärikuse, lugupidamise ja viisakusega.
- Kliendil on õigus saada abi toimingutes, millega ta ise ei tule toime kas teadmiste, oskuste, jõuvarude puudumise või tervisliku seisundi tõttu.
- Vajalikud dokumendid hooldekodusse elama asumiseks esitab klient saabumisel ja need võetakse vastu juhataja poolt ja säilitatakse kliendi isiklikus toimikus.
- Klient tutvub hooldekodu korraga ja annab nõusoleku selle täitmiseks.
- Teenuse osutamise leping sõlmitakse juhataja ja kliendi või kliendi seadusliku esindaja/eestkostja vahel. Üks eksemplar sellest läheb kliendile või tema seaduslikule esindajale, teine teenuse osutajale.
- Klient on kohustatud võtma arsti poolt määratud ravimeid.
- Kliendile antakse kasutada igapäevaeluks vajalikud esemed ja tarbed. Klient kohustub hoidma hooldekodu vara. Nende tahtlik rikkumine, omastamine, hooldekodust väljaviimine ja müümine on keelatud.
- Isiklike riiete ja kaasatoodud esemete kasutamine lähtub hooldusjuhi soovitustest ja juhistest. Suuremõõtmeliste asjade (mööbel, TV jmt) kaasatoomine peab olema eelnevalt kooskõlastatud asutuse juhtkonnaga.
- Kliendi paigutamine tuppa toimub personali poolt vastavalt kliendi tervislikule seisundile, erivajadusele, eale ja olemasolevatele võimalustele.
- Klient hoolitseb ise vastavalt oma võimalustele ja oskustele oma toa, voodi ja kapi korrashoiu eest, samuti oma välimuse ja isikliku hügieeni eest.
- Klient peab täitma valvepersonali seaduslikke korraldusi.
- Hooldekodu territooriumilt lahkumine toimub vaid valvepersonali loal. Pikemaajalised külastused kooskõlastatakse juhatajaga avalduse alusel.
- Toitlustamine toimub kindlaks määratud kellaaegadel ja selleks ettenähtud ruumides.
- Välisuksed suletakse
01.maist – 30.septembrini kell 22.00
01.oktoobrist – 30.aprillini kell 20.00
- Hooldekodu klient tutvustab oma külastajat valvepersonalile.
- Hooldekodu personal vastutab kliendi poolt hoiule antud dokumentide, väärisasjade ja raha eest.
- Igapäevaste probleemide lahendamiseks on kliendil õigus pöörduda valvepersonali või hooldusjuhi poole.
- Arusaamatuste korral töötajate või teiste klientidega on õigus pöörduda juhtkonna poole abi saamiseks ja probleemi lahendamiseks.
- Kliendil on õigus tutvuda oma isikliku toimikuga
- Hooldekodust alaline lahkumine toimub kliendi/eestkostja kirjaliku avalduse alusel, teisele teenusele suunamisel või suunamiskirjas märgitud tähtaja lõppemisel.
Hooldekodus on keelatud:
- tarbida narkootilisi aineid ja alkoholi;
- kasutada lahtist tuld (küünlad jm);
- suitsetada selleks mitte ettenähtud kohtades;
- lahkuda loata hooldekodu territooriumilt;
- kasutada tubades elektrilisi veekeetjaid;
- lärmata ja rikkuda teiste klientide rahu;
- teiste klientide tubadesse siseneda ilma nõusolekuta ja peale õhtusööki;
- hooldekodu vara rikkumine, müümine, teistesse ruumidesse viimine;
- tubades pesu pesemine, kuivatamine;
- tubades toidu valmistamine ja toidu hoidmine;
- hasartmängude mängimine raha ja esemete peale;
- lebada riiete ja jalanõudega voodis;
- raha laenamine või andmine teistele klientidele, tehingu tagajärgede eest hooldekodu ei vastuta;
- kasutada arsti poolt mitte määratud ravimeid;
- kasutada isevalmistatud elektrilisi esemeid.
PÄEVAPLAAN
7.00 – 7.30 hommikune korrastus
7.30 – 8.00 hommikusöök
8.00 tubade koristamine
09.30 – 11.00 raviprotseduurid, meditsiinitöötajate visiidid
09.30 – 11.30 töö- ja aktiviseerivad tegevused
12.00 – 12.30 lõunasöök
13.00 – 16.00 puhketund, jalutuskäigud ja muu tegevus
16.00 – 16.30 õhtusöök
17.00 – 20.00 vabategevus
20.00 – 20.15 õhtuoode
20.15 – 22.00 õhtune korrastus, valmistumine magamaminekuks
22.00 öörahu
LISATEENUSED
- juukselõikus 2 eurot
- pediküür 20 eurot